Este necesar ca un magazin online să aibă propria aplicație mobilă? Merită o astfel de investiție făcută? Și care va fi rezultatul?
Toate aceste răspunsuri și multe alte informații utile, structurate metodic în 5 secțiuni simple pentru a îmbunătăți indicatorii analitici ai magazinului tău le găsești mai jos.
Popularitatea aplicațiilor mobile eCommerce: ce spun studiile?
- 90% din timp utilizatorii de dispozitive mobile îl petrec în aplicații și doar 10% navighează pe Internet. (Studiul Flurry)
- 58% dintre proprietarii de smartphone-uri din SUA folosesc aceste gadget-uri pentru cumpărăturile online, 66% dintre aceștia o fac săptămânal. (Raportul Google ” How people shop on their phones“).
- 4 aplicatii mobile de e-comerț sunt instalate în medie pe smartphone-urile americanilor, iar 29% dintre acestea sunt folosite săptămânal pentru cumpărături online. (Raportul Google “How people shop on their phones”)
- 85% dintre utilizatorii de smartphone-uri preferă utilizarea de aplicatii mobile în detrimentul site-ului.
- În Marea Britanie, 40 din 50 magazine online de top au aplicații mobile.
Tu ce mai aștepți? Dacă vrei ca afacerea ta să se dezvolte, una dintre soluții este dezvoltarea de aplicatii mobile. Nu știi cum să o faci? Contactează-ne noi știm cum să te ajutăm.
Este necesară o aplicație mobilă pentru un magazin online?
Studiile enumerate mai sus arată că o aplicație mobilă este vitală pentru proiectele de eCommerce. O astfel de aplicație în combinație cu adaptarea site-ului la versiunea mobilă este o strategie de afaceri profitabilă în segmentul de eCommerce.
Putem compara care este cea mai bună opțiune pentru comerțul electronic: site-ul optimizat pentru mobil sau aplicația mobilă?
Potrivit statisticilor, 38% din utilizatorii de internet din România sunt online de pe tablete și smartphone-uri, iar cota de trafic mobil continuă să crească. Pentru a ajunge la aceast public, site-ul oricărui magazin online trebuie să fie adaptat pentru versiunea mobilă.
Cu toate acestea, pentru a crește vânzările și loialitatea clienților față de brand, pentru a atrage clienți noi, este necesară o aplicație mobilă care sa conțină produsele listate pe site, să permită plasarea de comenzi și urmărirea facilă a acestora.
Să vedem de ce aplicația rezolvă mai bine aceste obiective de marketing digital decât un site adaptat pentru versiunea mobilă. În acest sens listăm 5 avantaje pentru care app-ul magazinului online te plasează în fața concurenței:
1. Se încarcă mai repede decât site-urile mobile
Deoarece salvează setările utilizatorului și nu necesită încărcarea întregului conținut în browser; timpul de încărcare pentru aplicații mobile este aproape independent de viteza și calitatea conexiunii la Internet.
Pe lângă criteriul vitezei, aplicațiile mobile depășesc site-urile în următoarele aspecte:
- accesul la funcțiile native ale telefonului (cameră video, navigator GPS, funcții de recunoaștere vocală)
- interactivitatea (integrarea cu rețelele sociale) și personalizarea conținutului
- ușurința utilizării și adaptarea mai bună a dispozitivelor mobile
Este bine cunoscut faptul că utilizatorii aleg ceea ce este mai rapid și mai convenabil, ceea ce înseamnă că, probabil, clienții dvs. preferă o aplicație pe Android sau iOS în loc de un site mobil.
2. Aplicatii mobile – cresc loialitatea clienților
Potrivit Criteo- unul dintre cele mai mari centre de R&D, ratele de retenție a clienților (Customer Retention Rate, CRR) sunt cu 50% mai mari pentru aplicații decât pentru site-urile mobile. Motivele pentru CRR înalte sunt legate de faptul că telefonul este mereu la îndemână, iar pictograma aplicației, ca un banner atrăgător, îi reamintește utilizatorului în mod constant posibilitatea de a efectua o achiziție online.
3. Aplicatii mobile – convertesc mai bine vizitatorii în cumpărători și măresc vânzările magazinelor.
Studiul Criteo demonstrează clar că aplicațiile mobile măresc vânzările și veniturile proiectelor din segmentele eCommerce și m-Commerce.
Rata de conversie a aplicațiilor (Conversion rate, CR) este cu 200% mai mare decât cea a site-urilor mobile; valoarea medie a comenzii (Average order value, AOV) a aplicațiilor este cu 140% mai mare decât versiunea mobilă a resurselor web. (Shopping cart abandonment rate, SCAR) în aplicații este de doar 20%, în timp ce în versiunile mobile ale site-ului poate depăși 75%, iar în versiunile desktop – 68%. Aplicațiile îi stimulează pe potențialii clienți să cumpere, mai ales că funcționalitatea acestora permite plata comenzii cu un singur click.
4. Aplicatii mobile sunt cele care oferă un nivel mai ridicat de interacțiune cu clienții
Aplicațiile vă permit informarea într-un mod eficient al utilizatorilor de smartphone-uri prin trimiterea de notificări push cu mesaje tranzacționale și promoționale (cu excepția cazului în care utilizatorii au dezactivat această funcție pe gadgeturile lor).
Potrivit SocialMediaToday, notificările push sunt mai eficiente decât trimiterea mesajelor e-mail și SMS din următoarele motive:
- Livrare instantanee către destinatar și o acoperire largă a publicului
- Procentajul mediu de deschidere (Average Open Rage, AOR) este de 90%, pe când pentru mesajele e-mail este de 23%
- Campanie publicitară cu costuri reduse
- Nu există spam
- Rată de respingere scăzută
- Oferă posibilitatea utilizării instrumentul Deep Linking
Trimiterea competentă a notificărilor push poate transforma utilizatorii în cumpărători și poate readuce interesul clienților inactivi asupra aplicației.
5. Retargetarea – un avantaj semnificativ al aplicațiilor mobile
Ați calculat vreodată cât profit ați pierdut din cauza comenzilor nefinisate? Aplicațiile mobile pot încuraja utilizatorii să finalizeze comenzile abandonate, să facă comenzi noi sau să viziteze magazinul dvs. Cum?
- Analizând modelele comportamentale ale utilizatorilor și reamintindu-le să finalizeze acțiunile neterminate.
- Utilizând serviciile de localizare geografică pentru a invita utilizatorii în magazinul dvs. atunci când aceștia sunt prin apropiere.
- Luând în considerare istoricul de căutare și cumpărături al utilizatorilor din aplicația dvs., le oferi cele mai potrivite informații cu privire la reducerile și ofertele fierbinți la produsele care îi interesează.
Mai mult decât atât, retargeting-ul este adesea recunoscut ca un avantaj competitiv în afaceri.
Mai jos găsiți câteva exemple elocvente ale beneficiilor aplicației mobile:
- Compania Zara (parte a Concernului Inditex) a reușit să obțină o creștere de 60% a vânzărilor odată cu lansarea aplicației mobile.
- După lansarea aplicației mobile, Rebecca Minkoff a vândut de 3 ori mai multe haine decât se previziona.
- Vânzările online la Domino Pizza în Marea Britanie au crescut cu 28% după lansarea aplicației.
Concluzii
În ultimii ani, eCommerce-ul a cunoscut o creștere spectaculoasă. Având în vedere tendințele actuale, dezvoltarea de aplicații pentru dispozitive mobile va oferi magazinelor online un avantaj competitiv, creșterea vânzărilor și loialitatea clienților față de brand. Fără îndoială, viitorul comerțului digital este în mâna aplicațiilor mobi