În 1972, Steve Jobs a renunţat la facultate pentru a asambla computere în garajul părinţilor săi împreună cu un prieten.
Aproape 40 de ani mai târziu avea să intre în istorie ca fiind unul dintre cele mai influente personaje atât din industria calculatoarelor cât şi în industria divertismentului.
Pentru a ajunge aici…a bătut la multe uşi. Şi multe i-au fost închise…
Oare cum s-a simţit de fiecare dată?
Oare ce gânduri şi emoţii îl încercau atunci când se pregătea să apese pe clanţa uşii…atât în faţa, cât şi în urma sa?
(Dacă ai deschis sau închis măcar o dată în viaţă o uşă…importantă, cred că ştii la ce mă refer. )
Perseverența, faptul că nu a renunțat, a fost unul dintre ingredientele succesului lui Steve Jobs, aşa cum a declarat în nenumărate ocazii.
Însă povestea sa nu ar fi avut, poate, acelaşi impact şi efect asupra multor generaţii dacă el nu ar fi învăţat şi CUM să o spună.
Dacă nu ar fi devenit, de fapt, un lider din toate punctele de vedere.
Mulţi specialişti au analizat modul în care Jobs ţinea un discurs.
Au identificat câţiva paşi pe care acesta îi urma în majoritatea prezentărilor sale cu public, paşi pe care îi recomandă să îi facă orice persoană care ţine o prezentare.
Rezonez şi eu cu ei, aşa că ţi-i recomand cu încredere
- Stabileşte şi comunică clar tema discuţiei/prezentării.
- Scoate în evidenţă cât mai bine fiecare început şi sfârşit al ideilor principale pentru a fi uşor de urmărit.
- Fii entuziast şi uimeşte-ţi audienţa.
- Transformă cifrele în…poveşti reale.
- Foloseşte-te de vizual „pictând” imagini simple care să nu copleşească.
- Oferă un show – identifică cel mai memorabil moment şi construieşte în jurul lui – şi dă-le oamenilor un bonus cu care să plece acasă.
- Repetă, repetă, repetă – atunci când ştii foarte bine ce vei spune, vei reduce semnificativ tracul şi neîncrederea care „însoţesc”, de obicei, aproape orice prezentare publică.
Poate că o să spui „ăsta e un exemplu rar…oamenii obişnuiţi nu au nevoie de asta”.