A șasea rundă de finanțare din cadrul Digital News Innovation Found(DNI), aduce beneficii pentru două organizații românești câștigătoare, fond dedicat domeniului media din spațiul UE și EFTA.
Din cele 25 de milioane de euro acordate de Google până în ziua de azi organizațiilor din sfera media, 30 de țări au fost beneficiare, pe lista aceasta aparând și aociația românească Media DoR și organizația Freedom House România.
Proiectul “Story Marker” propus de Asociația Media DoR este dedicată jurnaliștilor pentru ușurarea muncii acestora în modificarea și distribuirea fișierelor de presă, doar prin accesarea platformei create de asociația câștigătoare.
Legătura dintre publicațiile media și reprezentanții de publicitate, a devenit mult mai facilă, datorită inovației aduse de Freedom House România prin proiectul denumit PressHub Market.
Cele trei categorii de finanțare ale DNI sunt create pentru a determina nivelul proiectelor participante în “prototype”, “medium” sau “large”, astfel suma fiind
împarțită în funcție de etapa în care se afla fiecare organizație.
50.000 de euro sunt acordați proiectelor-prototip, aflate la stadiul de idee
300.000 euro este suma acordată categoriei ‘medium’ pentru organizații cu cel puțin un jurnalist în echipă.
Între 300.000 și 1 milion de euro sunt acordați doar organizațiilor cu un număr mare de jurnaliști, acestea făcând parte din categoria “large”.